مستند سازي و چاپ كتاب

مركز جامع مشاوره و انجام خدمات پژوهشي و پژوهش هاي دانشگاهي

مستند سازي و چاپ كتاب

۱۵ بازديد

مستندسازي، تهيه مجموعه اسناد و مداركي است كه سير تكوين و تحقق يك فعاليت از شروع تا خاتمه آن و چگونگي بهره برداري و نگهداري را، با تحليل و ارزيابي مربوط نشان مي دهد. در واقع، مستندسازي ابزاري است كه امكان استفاده و به كارگيري از تجربيات فردي و گروهي را فراهم مي سازد.

مستندسازي دانش و ايجاد شرايط مناسب در ترويج به موقع آن در جامعه، به طوري كه تصميم مناسبي گرفته شود حائز اهميت است. اين همان برقراري ارتباط بين علم و جامعه است. يعني ايجاد بستري مناسب در ترويج دانش و در اختيار قرار دادن آن به جامعه علمي است.

مستندسازي به عنوان كليد مديريت دانش محسوب مي گردد و شامل فرآيند شناسايي، گردآوري، و در دسترس عموم قرار دادن سوابق با اسناد موجود از قبيل مكاتبات، فايل هاي كامپيوتري، تصاوير و ... مي باشد كه داراي ارزش تاريخي نيز مي باشند. مستندسازي همچنين مي تواند اشاره به خود سوابق، اوراق، عكس ها و ... داشته باشد . ممكن است مستندسازي مستلزم خلق اسناد جديد جهت تهيه متن براي موارد موجود با پر كردن خلأهاي موجود در سوابق تاريخي موجود باشد.

مستندسازي تجربيات، يعني مستندسازي همه عواملي كه بر اتخاذ و اجراي تصميمات تشكيل دهنده تجربيات مؤثر بوده است. بر اين اساس مستند سازي تجربيات يعني، تحليل محتوايي تصميم هاي اتخاذ شده با هدف آگاهي از دانشي كه تصميمات را فرا گرفته است. مستندسازي تجربيات مستلزم توصيف ادراكات، نگراني ها، تحليل ها، اقدامات و فعاليت هاي انجام شده در دوره هاي ماقبل تصميم، تصميم و پس از تصميم و تبيين دانش فراگيرنده تصميمات در قالب گروه هاي عوامل تاثيرگذار ، براساس ترتيب زماني و منطق علت و معلولي است.

 

 

روش هاي تماس

تلفن دفتر مركزي-خطوط ويژه: 02144268545

پيامك: 50002357

شبكه هاي اجتماعي تلگرام – واتس اپ – ايمو:  09102340118

وب سايت: https://www.118daneshgah.com

ايميل: info@118daneshgah.com

لينكدين: http://tiny.cc/o74xwy

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.