نگارش پروپوزال ارشد

مركز جامع مشاوره و انجام خدمات پژوهشي و پژوهش هاي دانشگاهي

نگارش پروپوزال ارشد

۱۹ بازديد

نگارش مقاله يك فرآيند تخصصي براي ارائه مطالب علمي در يك قالب استاندارد و مشخص شده است. پژوهشگر قبل از اقدام به نگارش مقاله ميبايست از اصول نگارش، رفرنس دهي، بخش بندي مقاله و ترتيب ارائه مباحث در قالب يك پژوهش علمي اطلاع داشته باشد. اين فرآيند براي نوشتن مقاله از پايان نامه نيز يكسان بوده و بر خلاف باور بسياري از دانشجويان و پژوهشگران، كپي كردن بخش هاي مختلف پايان نامه در قالب يك مقاله علمي نيست. نگارش مقاله با هدف تقويت رزومه تحصيلي، بهبود رزومه شغلي، پذيرش دكتري و اپلاي انجام مي شود. پژوهشگر قبل از اقدام به نگارش مقاله بايد هدف خود از چاپ مقاله را مشخص كند. چرا كه ژورنال مورد نظر و دليل اصلي دانشجو براي چاپ مقاله تعيين كننده نوع نگارش مقاله خواهند بود. براي مثال دانشجويي را در نظر بگيريد كه قصد پذيرش و اپلاي تحصيلي را دارد. اين دانشجو براي تقويت رزومه غالبا نياز به نگارش مقاله ISI و يا  SCOPUS ترجيحا با ايمپكت بالا (Impact) دارد. اين بدين معنا است كه در فرآيند نگارش مقاله، تمامي فاكتورهاي مورد تاييد نشريات ISI و SCOPUS بايد رعايت شود. اگر استانداردهاي نگارش مقاله كمتر از سطح علمي و تخصصي اين ژورنال ها باشد، به احتمال زياد مقاله رد (Reject) خواهد شد. حال شخصي را در نظر بگيريد كه براي بهبود رزومه شغلي خود نياز به نگارش مقاله يا نوشتن مقاله از پايان نامه داشته و قصد دارد يك يا چند مقاله علمي-ترويجي در ژورنال هاي داخلي چاپ كند. در همين راستا قطعا نحوه نگارش مقاله، استانداردهاي نگارشي، هزينه و مدت زمان آماده سازي آن با مثال قبلي تفاوت فاحشي خواهد داشت. بنابراين نگارش مقاله و نوشتن مقاله از پايان نامه بايد كاملا مبتني بر هدف دانشجو از چاپ مقاله باشد.

موسسه ماد دانش پژوهان با در اختيار داشتن تيمي متخصص (بيش از 8000 دانشجو و فارغ التحصيل مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري در رشته ها و گرايشات مختلف) آماده ارائه خدمات در زمينه نگارش مقاله ISI, SCOPUS, ISC، علمي-پژوهشي، علمي-ترويجي، كنفرانسي و علمي-تخصصي به شما دانشجويان عزيز مي باشد.

 

 

 

نوشتن مقاله از پايان نامه فرآيندي پژوهش محور و تخصصي

فرآيند نوشتن مقاله از پايان نامه، مدت زمان استخراج و كيفيت مقاله نگارش شده فاكتورهاي مهمي هستند كه ارتباط مستقيمي با كيفيت پايان نامه دانشجو دارند. فرآيند نوشتن مقاله از پايان نامه كمي با نگارش مقاله از صفر تا صد تفاوت دارد. زماني كه هدف از كار پژوهشي براي دانشجو مشخص شد، آنگاه وي مي تواند اقدام به نگارش مقاله از صفر تا صد نمايد. ولي اين فرآيند براي نوشتن مقاله از پايان نامه كاملا متفاوت است. در اين حالت، كيفيت و محتواي پايان نامه تعيين كننده كيفيت مقاله و نوع ژورنالي است كه قرار است مقاله در آن چاپ شود. براي مثال فرض كنيد شما قصد نوشتن يك مقاله از پايان نامه تان را داريد. بر اساس بررسي هاي انجام شده مشخص مي شود كه پايان نامه شما از نظر ادبيات موضوع، تحليل هاي آماري و بحث و نتيجه گيري محتواي قوي ندارد. در نتيجه مقاله استخراج شده نيز كيفيتي مشابه پايان نامه شما داشته و از نظر محتوايي در همان سطح پايان نامه باقي خواهد ماند.

در زمان نوشتن مقاله از پايان نامه، اگر قصد چاپ آن در ژورنال ISI و يا SCOPUS داريد، بايد ارزيابي كنيد آيا كيفيت پايان نامه شما در سطح اين ژورنال ها هست يا خير. لازم به ذكر است برخي از پژوهشگران مي توانند با استفاده از روشهاي مختلف مقاله اي كه از پايان نامه با كيفيت پايين استخراج شده است را بهبود ببخشند و سطح آن را تا ISI, SCOPUS ارتقا دهند. در اين روش زماني كه پژوهشگر فرآيند نوشتن مقاله از پايان نامه را به اتمام رساند، شروع به ارزيابي نقاط ضعف مقاله بر اساس ژورنال مورد نظر ميكند. بعد از بررسي مشخص مي شود كه مقاله نگارش شده در يك يا چند بخش مانند حجم نمونه، روش نمونه گيري، ابزار تحليل آماري، ادبيات موضوع به روز، رفرنس دهي، بحث و يا نتيجه گيري مشكل دارد. در صورتي كه بدون تغيير در ساختار و ماهيت پژوهش بتوان اين بخش ها را بهبود داد، پژوهشگر اقدام به نگارش مقاله جديد خواهد كرد. موسسه ماد دانش پژوهان با بيش از 18 سال سابقه در فرآيند نگارش مقاله، نوشتن مقاله از پايان نامه و استخراج مقاله از رساله دكتري توانسته است كمك شاياني به دانشجويان در جهت تقويت رزومه تحصيلي و شغلي آنها بنمايد.

 

 

 

 

نگارش پروپوزال دكتري و ارشد، سنگ بناي پايان نامه و رساله

نگارش پروپوزال دكتري و ارشد به معناي ارائه طرح پيشنهادي تحقيق براي رساله و پايان نامه است. پروپوزال توسط دانشجو به اساتيد راهنما و مشاور ارائه شده و در مقطع دكتري بر خلاف كارشناسي ارشد نياز است كه دانشجو از پروپوزال خود دفاع كند. نگارش پروپوزال دكتري بر خلاف باور برخي از دانشجويان به هيچ وجه كار راحتي نبوده و بسيار تخصصي و دقيق است. در حقيقت پروپوزال پايه و اساس پايان نامه و يا رساله شما در مقاطع ارشد و دكتري را شكل مي دهد. اگر نگارش پروپوزال شما بصورت غير تخصصي صورت پذيرد، در نهايت خروجي كار پايان نامه و يا رساله اي ضعيف، غير قابل استفاده و بي كيفيت است.

نگارش پروپوزال دكتري خصوصا براي دانشجوياني اهميت پيدا مي كند كه در نهايت به دنبال نوشتن مقاله از رساله خود بوده و قصد چاپ يك يا چند مقاله در يك يا چند ژورنال ISI, SCOPUS را دارند. بنابراين اگر اولين گام كه نگارش پروپوزال دكتري و ارشد است قوي و محكم برداشته نشود در نهايت اين موضوع روي فرآيند پژوهش، خروجي نتايج، قابل اطمينان بودن داده ها، امكان نوشتن مقاله از پايان نامه و چاپ مقاله ISI, SCOPUS تاثير منفي خواهد داشت. همواره به دانشجويان توصيه مي شود از اساتيد و افراد متخصص در فرآِيند نگارش پروپوزال دكتري و ارشد بهره ببرند تا فرآيند پژوهشي آنها در نهايت كيفيت و ساختار مناسبي پيدا كند. موسسه ماد دانش پژوهان با سابقه اي درخشان در اين زمينه و بهره گيري از اساتيد و دانشجويان متخصص، خدمات مشاوره، اصلاح و نگارش پروپوزال دكتري و ارشد را در تمامي رشته هاي دانشگاهي با ضمانت براي شما دانشجويان گرامي فراهم مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.