مقاله بيس

مركز جامع مشاوره و انجام خدمات پژوهشي و پژوهش هاي دانشگاهي

مقاله بيس

۱۳ بازديد

 

مقاله بيس به پژوهشي معتبر، جديد و استاندارد گفته مي شود كه قبلا توسط پژوهشگر يا پژوهشگران ديگري در سطح يك مقاله علمي انجام شده است و مي تواند پايه و اساس يك پژوهش علمي معتبر قرار گيرد.

مقالات بيس به دليل برخورداري از ساختاري كامل از نظر پژوهشي مي توانند پژوهشگر را در انجام مراحل تحقيق خود راهنمايي نمايند و به عنوان نقشه راهي براي وي باشند. از آن جايي كه در مقاله بيس پژوهشگر مدل تحقيق و متغيير هاي تحقيق را مي ببيند به راحتي مي تواند به منابع ارزشمندي كه پژوهش گر قبلي از آن ها استفاده كرده دست يابد. حتي با در اختيار داشتن مدل تحقيق مي توانيد نام پايان نامه خود را كمي متفاوت تر از عنوان مقاله اي كه مدل تحقيق شما در آن است انتخاب كنيد .

 

ويژگي مقاله بيس و انتخاب آن

مقاله بيس بايد خصوصياتي داشته باشد كه از طريق آن محقق بتواند به راحتي كارها و روش هاي تحقيقاتي محققان قبلي را درك كرده و در تحقيق جديد اجرا نمايد. از طرف ديگر مقاله بيس بايد حتما داراي مدل پژوهشي و فرضيه باشد تا با مطالعه آن بتوان به جزييات كار انجام شده پي برد.

مقاله بيس از چند نظر داراي اعتبار است:

1-   قبلا توسط داوران مجله يا ژورنالي كه آن را منتشر كرده است مورد داوري و ارزيابي قرار گرفته است و از اين نظر قابل اعتناست.

2-   يافته ها و نتايج مقاله بيس انتخاب شده مي تواند ارائه كننده ايده هاي جديد پژوهشي باشد.

در انتخاب مقاله بيس سعي كنيد:

1-   مقاله بيس انتخابي شما بهتر است جديد باشد زيرا مقاله هايي كه تاريخ انتشار آن ها قديمي است احتمالا بيشتر مورد كاوش قرار گرفته اند (اكثر استادان هم تاكيد دارند كه تاريخ انتشار مقاله قديمي نباشد).

2-   سعي كنيد مقاله اي را به عنوان مقاله بيس خود انتخاب نماييد كه داراي مدل مفهومي يا مدل پژوهشي باشد احتمالا شما كه اكنون به دنبال يافتن موضوع پايان نامه خود هستيد درس روش تحقيق در حوزه علوم انساني را گذرانده ايد در درس مذكور نيز به ساختار مدل در پژوهش ها اشاره شده است.

3-   قبلا اشاره شد كه بهتر است مقاله شما داراي مدل مفهومي باشد، اگر مقاله اي را انتخاب كرده ايد كه نويسنده اطلاعات را با پرسشنامه جمع آوري كرده بهتر است سعي كنيد در آن سوالات پرسشنامه به نحوي وجود داشته يا اشاره شده باشند. حتي گاهي در صورتي كه اين بخش به صورت كامل در مقاله شما نباشد مي توانيد با ارسال ايميلي به نويسندگان مقاله از آنان درخواست راهنمايي و پرسشنامه نماييد. احتمالا محققان با اين روش مي توانند اطلاعات بيشتري در خصوص حوزه تحقيقي جمع آوري نمايند.

4-   سعي كنيد در انتخاب مقاله بيس حتما از سايت ها و پايگاه هاي علمي معتبر استفاده نماييد.

به طوري كلي مقاله بهتر است داري ويژگي هاي زير باشد:

1- مقاله مدل داشته باشد.

2- مقاله داراي فرضيه باشد.

3- فرضيه ها در مقاله در بخش ادبيات تحقيق مورد بحث قرار گرفته باشند.

4- روش تحقيق در مقاله موجود باشد.

 

 

روش هاي تماس

تلفن دفتر مركزي-خطوط ويژه: 02144268545

پيامك: 50002357

شبكه هاي اجتماعي تلگرام – واتس اپ – ايمو:  09102340118

وب سايت: https://www.118daneshgah.com

ايميل: info@118daneshgah.com

لينكدين: http://tiny.cc/o74xwy

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.